Po motivih dram Herberta Achternbuscha Susn, Jeana Cocteauja Človeški glas, Mariana Tenconija Blanca
Mislila sem, da bo konec sveta drugačen
Produkcija VIII. semestra DI UL AGRFT
Akademija za gledališče, radio, film in televizijo Univerze v Ljubljani
Na sporedu
Premiera maj 2021, Moderna galerija Ljubljana
Predstava traja 1 uro 50 minut in nima odmora.
Predstavi sledi pogovor z ustvarjalci.
Prevajalci Dorica Nadoh (Susn); Marko Bratuša (Človeški glas); Eva Balantič, Mojca Ficko, Ines Metličar, Svetlana Pavlin, Iva Vogrič, Vanesa Zaman (Izjemno življenje)
Režiser Dorian Šilec Petek
Dramaturg Jaka Smerkolj Simoneti
Scenografka Sara Slivnik
Kostumografka Tina Bonča
Izbor glasbe ustvarjalna ekipa
Zasedba
Gaja Filač
Klara Kuk
Lea Mihevc
Veronika Železnik
Mentorice in mentorji
Dramska igra in gledališka režija doc. Branko Jordan, izr. prof. Jernej Lorenci
Jezik in govor doc. dr. Nina Žavbi
Izrečena beseda postane stvar. Kot stvar začne govoriti druge stvari. Te govorijo nadaljnje in nadaljnje in nadaljnje. Božja kreacija je jezikovni postopek, stvarstvo je zgodovina imenovanih pojmov. Človek govori Boga in Bog govori človeka. Govor je popoln drugi, človekov dvojnik, človekov genij in njegov odsev; odgovor na samoto in neznosnost svobode. Govor je partner, brat, oče, ki ga potrebujemo, da smo z njim eno in v tem enem varni pred nepoznanim svetom zunaj.
V kakofoniji nerazumljivega govora je moč občutiti strah pred inflacijo stvari, inflacijo besed, ki vse hkrati želijo govoriti cel svet in nobenega hkrati. Uborne besede se borijo za moč in obstoj. Usihajo in umirajo, da se iz njih rojevajo druge, za kanec siromašnejše. Padajo, kričijo, vreščijo, se govorijo v neresnico in nerazpoznavno tragedijo človekovega truda ne biti sam, ne biti gol. Biti varen. Biti poln.
Želeti si konec sveta je odziv. Upanje v drugačen svet, ki ga ne bo mogoče več misliti skozi besede. Konec sveta je želja po tišini, iskanje intimnega jezikovnega soočenja s svetom, ki bi ostal po smrti besede. Nazaj v tišino. V mir.