Avtorski projekt
Gejm
Slovensko mladinsko gledališče & Maska Ljubljana v okviru programa Nova pošta
Na sporedu
Premiera 10. junij 2020, Spodnja dvorana Slovenskega mladinskega gledališča
Predstava traja 1 uro 40 minut in nima odmora.
Predstavi sledi pogovor z ustvarjalci na odru Velike dvorane SNG Maribor.
Režiser Žiga Divjak
Pomoč pri raziskavi Maja Ava Žiberna
Asistentki režije Ana Lorger, Nika Prusnik Kardum
Dramaturška sodelavka Katarina Morano
Scenograf Igor Vasiljev
Kostumografka Tina Pavlović
Skladatelj Blaž Gracar
Svetovalka za jezik Mateja Dermelj
Oblikovalec luči Igor Remeta
Oblikovalec zvoka in videa Blaž Gracar
Prevajalka po tonskem posnetku Barbara Skubic
Producentka in vodja predstave Tina Dobnik
Tehnični vodja predstave in rekviziter Igor Remeta
Besedilo predstave je nastalo na podlagi pričevanj, zbranih v bazi podatkov mreže Border Violence Monitoring.
Zasedba
Primož Bezjak, Sara Dirnbek k. g., Maruša Oblak, Matej Puc k. g., Vito Weis
Na posnetku
Hamza Aziz, Zaher Amini, Khalid Ali, Behnaz Aliesfahanipour
Ljudje, ki so prepešačili pol sveta, da bi pobegnili pred vojnami, preganjanjem, nasiljem in uničujočo revščino, zadnjih dobrih sto kilometrov poti – ki jih v Bosni in Hercegovini še ločijo od njihovega cilja v Evropski uniji – imenujejo gejm (iz angleške besede game za igro). Gejm nima pravil, zakoni tukaj ne veljajo, policijska pooblastila so neomejena, nasilje postaja vse bolj brutalno, nevarnosti vse večje, možnosti za vstop v svobodno Evropo pa vse manjše, pri čemer se
vzpostavlja nehumano sizifovstvo novega paradoksa: bliže ko so migranti meji, vedno bolj oddaljena se zdi Evropa ... Številni poskušajo večkrat, tudi po dvajset- in tridesetkrat, saj so prepričani, da jim bo enkrat pač že uspelo priti skozi šivankino uho. Za marsikoga se gejm konča usodno. Po dostopnih podatkih je na naših mejah do tega trenutka življenje izgubilo okoli dvajset ljudi.
Avtorski projekt Gejm preizprašuje vlogo in odgovornost Slovenije in njene mejne politike za življenje in usodo ljudi, ki so na begu natanko pred vsem tem, kar doživljajo tudi tako rekoč na pragu naših domov.
[Predstava z] minimalnimi gledališkimi sredstvi, predvsem narativnimi, dosega izjemne učinke. Je vrhunski zgled dokumentarnega teatra tako po izboru in strukturi narativnega materiala […] kot po izpovedno sugestivnih igralskih prispevkih skoraj vseh protagonistov. Angažirano, prepričljivo razgaljajo nemoč demokratičnih institucij države. […] Ponavljajoči se narativni postopek še utrjuje brezizhodnost, sizifovsko srhljivost migrantskih usod. Zgodbe same so tako močne, da je vse drugo sekundarno.
Melita Forstnerič Hajnšek, Večer, 17. 06. 2020
O režiserju
Žiga Divjak je v slovensko kulturno javnost še med študijem vstopil s trilogijo Tik pred revolucijo (2013–2015), ki mu je prinesla tudi akademijsko Prešernovo nagrado in s katero je gostoval v Nemčiji in na Hrvaškem. Družbeno angažirani drži je ostal zvest tudi v svojem ustvarjanju po Akademiji, ki je doslej potekalo v Slovenskem mladinskem gledališču, Maski Ljubljana, PG Kranj, Cankarjevem domu in UL AGRFT, SNG Drami Ljubljana in MGL. Njegova tankočutna obravnava družbenih vprašanj mu je leta 2017 prinesla Borštnikovo nagrado za režijo predstave Človek, ki je gledal svet (Slovensko mladinsko gledališče), leto pozneje pa je avtorski projekt 6 (Maska in Slovensko mladinsko gledališče v okviru programa Nova pošta) v njegovi režiji prejel veliko Borštnikovo nagrado za najboljšo uprizoritev.
O producentu
Zgodba Mladinskega se je začela l. 1955 in dosegla enega vrhuncev l. 2008 s prejemom naslova Evropski ambasador kulture, ki ga je gledališču podelila Evropska komisija. V novih projektih se ukvarjajo z beleženjem simptomov družbe, ki jih prikažejo z ustreznimi performativnimi postopki, pri čemer javni prostor postaja enakopravni prostor uprizoritve.
www.mladinsko.com
info@mladinsko-gl.si
O koproducentu
Maska Ljubljana je neprofitni zavod, ki se ukvarja s sodobno umetnostjo in teorijo, raziskovanjem, eksperimentalnimi uprizoritvenimi praksami, interdisciplinarno umetnostjo in kritično teorijo. S svojimi dogodki in vsebinami pogosto ostro zareže v kulturni in politični prostor.