Slovensko narodno gledališče Drama Ljubljana
Izobčenke
Avtorski projekt po delih Rudija Šeliga
*Predstava na festivalu ne bo izvedena.
Premiera 27. september 2019, Mala drama SNG Drama Ljubljana
Predstava traja 2 uri 45 minut in ima odmor.
Režiserka Mirjana Medojević
Dramaturga Eva Kraševec, Ilija Đurović
Scenograf Branko Hojnik
Lektorica Tatjana Stanič
Avtorja glasbe Ina Puntar, Samo Kutin
Oblikovalci luči Nina Ivanišin, Vlado Glavan, Branko Hojnik
Zasedba
Tina Vrbnjak
Nina Ivanišin
Tamara Avguštin
Ina Puntar
Samo Kutin
Uprizoritev Izobčenke temelji na izbranih besedilih iz opusa Rudija Šeliga, a jih uporablja kot vozlišča mreže, ki se plete preko kolektivnega spomina ustvarjalcev. Izbrana Šeligova besedila so v Izobčenkah postala gradivo, ki ga mlinsko kolo gledališkega procesiranja staplja z individualno izkušnjo. Ključne pri tem procesu so igralke, njihov osebni stik z gradivom, ter glasbenika, ki s svojim medijem enakovredno dopolnjujeta performativ.
Izobčenke pričajo o nas, pravzaprav o tistih delih v nas, ki jih lahko poimenujemo dušni prostori. Kar pa je prostor duše, je tudi prostor rituala, predvsem gledališkega. Šeliga fascinira magija v gledališču. In ta uprizoritev se dotika tistega vidika magije, ki nagovarja najbolj ranljive plati človeka, dotika se tiste poškodovane in nedolžne snovi, ki je v zvezi z instinktivnim odzivanjem na svet. Če pomislimo, da v vsakem od nas, ne glede na to, ali je moški ali ženska, obstaja
homo ludens, potem bi ta predstava hotela tega človeka priklicati na površje. Iz njega nekako izvabiti nedolžnost, ker se tam najbrž skriva duša. Šeligo piše o izobčeni animi ... in skoznjo o sebi – ne o tistem svojem delu, ki je znan, priznan in prepoznan, temveč o delu, ki ga odkriva in ga odpira skozi to, kar ustvarja, istočasno pa nam ponuja prostor, da predstava, ustvarjena po njegovih izbranih delih, hodi po isti poti. To je pot zrcal, usode, prerokbe, trpljenja, hkrati pa pot ezoterike
in igre. Izobčenka živi v vsakem človeku kot njegova senca.
Izobčenke se ne trudijo uprizarjati nekakšne "zgodbe", še manj ustvarjati kako gledališko "iluzijo"; institucijo konvencionalne predstave spodmaknejo že z neformalnim začetkom pred dvorano, nato s preobrnjeno organizacijo prostora, kjer občinstvo sedi na odru, nastopajoči pa naseljujejo območje avditorija … uprizoritev na eni strani premišljuje lastne pogoje in podtekste, lupi dramske like ter jih plasti skozi osebno na prešitju z družbeno realnostjo, na drugi pa "dekonstruira" sam akt uprizarjanja in z raznorodnimi fragmenti plete ohlapno, toda izzivalno pomensko mrežo.
Gregor Butala, Dnevnik, 10. 10. 2019
O režiserki
Gledališka režiserka, dramatičarka in performerka Mirjana Medojević (1990) se je rodila v Črni gori. Končala je študij gledališke režije na FDU v Cetinju in podiplomski študij na AGRFT v Ljubljani pri mentorju Tomiju Janežiču. V zadnjih petih letih je v slovenskih, makedonskih in črnogorskih gledališčih režirala okoli deset uprizoritev, nekatere med njimi tudi po lastnih avtorskih dramskih besedilih. Za svoje režije in drame je prejela ugledna priznanja, med njimi na 52. Borštnikovem srečanju nagrado Društva kritikov in teatrologov za najboljšo predstavo sezone 2016/2017 (Zločin in kazen, AGRFT in Lutkovno gledališče) in nagradi za najboljše dramsko besedilo na festivalih Dnevi Jurislava Korenića (Kamerni teatar 55, Sarajevo, 2017) in MIT (Kraljevsko pozorište Zetski dom, Cetinje, 2015). Uprizoritve, ki jih režira in v katerih igra, so pogosto vabljene na različne mednarodne festivale.
O producentu
SNG Drama Ljubljana je osrednje dramsko gledališče v Sloveniji z največjim, najbolj prepoznavnim in najuglednejšim ansamblom, ki ga trenutno sestavlja triinštirideset igralk in igralcev. Na repertoarju imajo klasično, sodobno in eksperimentalno gledališko produkcijo.